17 Ekim 2007 Çarşamba

sessiz bir çığlıkşikayetim size değil: yaradanabeni şansız bahtsız yaratıpta neden attın bu dünyayaumutsuzluğu,mutsuzluğu o kadar hak eden varkentek ben mı kaldım da layık gördün bana... umut yolu 35 gözlerindeki Mavillik beni yunusların yaşadığı denizdeki diyarı,tenındekı aklık ise ıssız bir ummanın ortasındakı buz parçasını andırıyordu. kokusunda cığerlerım yabancılık çekmiyor sankı ağrı dağın SİİRTE verdiği çekem ve melisa otların kokusunu andırıyordu.bu aşkın tek taraflı olduğunu düşününce kaktüslerin bile yeşermediği,karıncaların bile yaşamadığı bir diyara sürükluyordu beni... siirti görüyorum gözlerinde siirti görüyorum gözlerinde azeri kızların dillindeki tebesumü, kınalı ellerıyle umut taşıyan kürt kızlarını, arasın hayat verdiği sürmeli ovasını,sevdanın yeşerdiği yenıdoğan köyünü, özgürlük bilardosunu görüyorum gözlerinde... siirti göruyorum gözlerınde barut kokan halfeli caddesini,soykırım anıtının ihtişamını,zerdalilerin döküldüğü aralık bağlarını, ermenı askerlerın haykırışlarını. bilcanın yerini görüyorum gözlerinde,sevdanın el çektiği mezarlıkları,tozlu yolarda top oynayan azeri ve kürt gençlerini... belkide umutsuz bir diyardın benım için siirt belkı de umudun düş kırıklığına uğradığı bir ışıksız bir kentın ama hayatın acımasız ve karşıt renklerını senın diyarında gördüm siirt. .. BİR ÇİFT KÜSKÜN GÖZ korkuyorum artık gözlerıne bakmaya gün gelir o bakışlar belki ihanet yapar bana dokunmak istemıyorum artık şaçlarına başka bir elden taranır belkı okşana okşana sarılmak istemıyorum artık boynuna belkı bi başkası girer öpüp koklamaya doyamadığım koynuna tutanmak istemıyorum artık ellerınde tutanmaya belkı bir başkası tutar gözlerının içine bakarak aşkını sunmaya ama sewmek istiyorum biliyorum seni sewdiğim kadar bi başka sewen çıkmaz karşına... HAYATA KARŞI KÜSKÜN GÖZLER VE KIRILGAN BAKIŞLARIM bazen herşey anlamızlaşır,boğulur gibi hisseder insan kendini. masalar sandalyeler üzerine gelir. seni anlamayan boş konuşan boş bakan insanlarla sonuçsuz cumleller paylaşmak zorunda kalırsın. ayrılamassın o ortamdan ne kadar istesende. hayatın gerekliğidir bu, kurmuş olduğun düzenin getirdikleridir. konuşur konuşursun aklın yüreğin başka yerlerde başka diyarlarda. başka zamanlarda başka mekanlarda olmak istersen hep.bu umutsuz bi çabadır bilirsin ama istersen de bi taraftan. gözlerine bakarsın çevrendikelerın. farklı bir ışık farklı bi açı yakalamayaçalışırsın.yoktur tekrar tekrar baksanda belkı değişir birgün diye aynı gözlere bakarsın için titreyerek.olur bazen değil mi herkese bunlar?olduğunu söyleyın lütfen;çok sık olmasada olduğunu söyleyın ne olur.olması gereken doğrusu böyledır diye bilinen şeyler vardı ya,kalıplaşmış düzenin insanları yapıyor hepımızı.ve mutluluğumuzun sınırları başkaları taraftan çiziliyor. mutsuzluğumuzu yaşama gösterme hakımızı elimizden alınyor.içi farklı dışı farklı bireyler halıne geliyoruz.bencıl olmamak sahip olduğumuz nımetlerın değerini bilmemekle suçlenıyoruz aslında nasıl hissediyorsan öylesındır.zaman gelir bağıra çagıra şarkılar soylemek gelir içinden.zaman gelir ağlamaya bahane ararsın en küçük bişeyde bile gözlerın ıslanır dudakların titrer. bu farklı birşeydır tarıfı gerçekten çok zor. bir derdin bi sıkıntın yokken bile olabilir. işte ben hepo anlarda denizi olan şehirde yaşamadığıma hayıflanırım deniz olsaydı ah denız olsaydı gözlerın dalar gıder geçmiş hep arkabda kalır gelecek önunde sana gülümser.olur değilmi herkese olduğunu söyleyın ne olur ... yaşam bizlere bir armağan biliyorum hayatı ve bize verdiği herşeyı sewiyorum... ama arada bi uzaklaşma ,memnuniyetsizliğimi göstermeme fırsat verin ne olur.... hayat: garip ve sade ve sadece bir tutam umut... yaşamak: o umuta mülteci isteklerle sığınması... zaman: mülteci isteklerin umutsuzca dağılması...sevmek: umutsuzca dağılan mülteci istekleri aklından kalbıne gömmesi...ve ölmek: kalbine gömülen o umutları ruhuyla ahirete taşıması... gelmeyeceğini bilseydim hiç o umutları ahirete taşırmıydım;sırattan atmazmıydım ha... ışıltılı gözlerıne kapılıp gittim uzak diyarlara... kirpiklerınde tutunup giderdim yunusların yaşadığı ıssız ummanlara... kırılgan bakışlarına hep bi sevda eklerdim yalnızlığımın en acımasız anlarına ama gözlerınde tutanmayı başaramadım oysa ben senı gözlerımın içine muebete mahkum etmıştım masum güzelliğin bir yay, sevdan bir ok olup saplandı yüreğime... bilseydim hiç bir tutam umut bırakırmıydım kalbımın en üçra köşesıne... bir keşke gelir bi keke çıkar hayatımdamutluluklar gelir durmaz yanıbaşımdadertler sıraya girer çıkmaz yaşamımda ve sen gelirsin zerdali gözümhayatı küstürsün bana bu yaşımda... gidiyorum dostlarım, gidiyorum kahpe dunya şeytanın sol elinde tutunup gidiyorum bu umut yolunda yıne yalnız yıne efkarlı olarak gözler yıne nemli melekler agliyor arkamdan şeytan alkışlıyor beni sırattan düşmanlar ağıt yakıyor,dostlar gülen gözlerle uğurluyor ahiretın kapısından yerim çoktan ayrılmış bu cehennemin 7. katında ne bir şafak ne bir çentik var soğuk duvarlarında umutsuzca bir bekleyiş ve bir çift göz bekliyor ırak diyarlarda gidiyorum işte dostlarım gidiyorum, vardım işte tam zebanın yanındayım alacağın olsun hayat bir ofsaytı kaldırırmıydı bu yürek... hayat:3 orkun:0 ne güzel:güzeliğine dalıp gitmiştim.apak tenıne ne güzel sevdalanmıştım ne kımseye söylerdım senı,nede kımseden duymak isterdım masum güzelliğini. öylesine umutlar kurardım ırak diyarlarda ikimiz için ama senden habersizceışıltılı gözlerını çizerdim kumlara, kendımı gözbebeklerıne saklardım dalgalar silmesın diye hayatın en acımasız setlernı çekerdım gözlerimin önune, deniz usulca eğerdi o hırçın boynunu dalgalar çekilirdi birer birer sevda kıyısında sonra senı alıp beynımın en üçra köşesıne koyardım kımse bilmezdi ne sen ne başkası. gecelerı alıp yatagımdaki yastık başında düş kurduğum yerlerıne saklardım seni.ama senden habersizce kimse görmezdi seni kimsenin görmemesi içinde başında beklerdım masum gecelerın ay ışığında. birer birer bakardım en başından en sonuna kadar hiç sıkılmazdım bakarken sana sadece bir tutam umut tutardım içimden sana karşı.sonra mülteci isteklerim oluyordu sığınıyordum sana en yalnız anlarımda ama senden habersizcebazen ummadık anlarda gözlerım nemlenırdı herkesın ortasında. kirpiklerim zor tutuyordu göz yaşlarımı, kımsye belli etmeden çıkardım dışarıya. senı kalbımden çıkartıpavuçlarıma koyardım birlikte giderdik konuşurdum saatlerce ama sen hiç konuşmazdınsonra terleyen avuçlarımda senı çıkartıp masmavı denızın karşısna bırakırdım senı.biralarımızı dişlerimle açardım senden habersiz içerdik gerçi hepsını ben içerdım ben masum güzelliğine dalıp giderdım sende öylece durardın,ben ırak bakışlarda ikimiz için düşler kurardım ama ikimiz için. ve gözlerim nemlenırdı yıne:kirpiklerim bu sefer tutamıyordu göz yaşlarımı bir çift umut dökülürdü senden habersizce ve ben yıne seni çizerdim tan vaktıne şafak yerlerıne damarlarım üstune ilk harfını biranın kırık şişesiyle çizerdim hg'yi acımazdı hiç çünkü senin harfınde: senın ismini oluşturan ilk harftı nasıl acıtsınkı ve bir gece yıne uyuduk sesizce sen benden habersiz uyuyordun göz bebeklerımın içinde yine yolculaga çıkardık o; uykumuzda el elle tutuşurduk ama senden habersizce ve güneş batiyordu; avuçlarımda tutamadım bu sefer:seni kalbime gömdün:seni hiç kıpırdamıyordun öylece yatıyordun kalbımınen sıcak yerınde sanki ölü gbiydin ama biliyordum ölmemeiştin sen eger ölseydın ben sensız nasıl yaşardımkı çoktan ölmüş olacaktım düşlerde değil bu sefer gerçekte. düşlerime yıne gelsen seni gözbebeklerımde saklardım kaybetmemek içinde hiç ağlamazdım inan' sevdanın gözleri yine nemli bakışları yine kırılgan deryalar yıne durgun,dalgalar yine hırçın gökyüzü yine üzgün yıne siyah güneş yine çekingen serkan yine dertli ve umutsuz kader deyip geçiyorum şu iğrenç dünyadaiklimler değişsede mevsimler geönündekader deyip geçiyorum.sevdalar ağlaşsada yanımda,dertler eksik olmasada başucumdakader deyip geçiyorum artık.belki herşeyı kadere yükletip omuzumdaki yükü azaltamaksaona bile kader deyip geçerimyaşamak belli bir süreden sonra ölmek için yaşamaktırölümü özleten şu hayata yıne kader deyip geçerım arkadaşyaşamak agır bir yük şu yaşımda ölüm refaha giden bir tadımsı yolartık ölüm bana uzak değil yanıbaşımda azrailli bekliyor..

Hiç yorum yok: